събота, 22 март 2008 г.

9X0R Rwanda 2008


Prefix: 9X
Territory: Rwanda (Руанда)
Cont.: AF
ITU: 52
CQ: 36



Едвам изчаках до този уикенд. Бях болен цяла седмица (не че това можеше да ми пречи да работя 9X0R), времето не беше никак добро, но главната причина да съм нетърпелив беше възможността да изляза малко извън града и да се опитам да работя с DX експедицията. Сегашната ми антена е от северната страна на жилищната кооперация където живея и на практика Африка остава почти изцяло в радиосянка. На пук на всички рапорти в клъстъра и по форумите, при мен 9X0R се чуваха като изпод земята. Да, с малко напъване ги чувах, но те нямаше да ме чуят. Пробвах.

Беше време да се тества телескопичната мачта. Сложих диполчето за 14 MHz. Поради факта че единия край на дипола (поставен като слопер) беше на няколко десетки см. над земята, КСВ-то скочи до към 1.5 но въпреки това ставаше за работа. 9X0R се чуваха на 599. Най-големия проблем се оказа избора на честотата на която да предавам. Пайлъпа се разпространяваше в над 10 kHz-ова лента. А и операторите никак не конкретизираха на колко точно UP слушат. Мъртвата зона на 14 MHz също ми правеше трудности, тъй като не можех да чуя кореспондентите с които работеха на реверс. Опитах 2 "сета" с по 10-12 повиквания безрезултатно. Малко разходка из SSB частта и отново на CW - "да се пробвам". Този път явно улучих и на 3-4 повикване си чух инициала и 599.

Малко по-късно през R3 получих информация от колега (съжелявам, че не записах инициала), че 9X0R работи и на 18.175 MHz. Учудващо, дипола показа отново КСВ 1.5 на 18. Първо повикване и .... о чудо :))) 59/59. Така с много приятни емоции имам вече 2 банда и 2 мода (14CW, 18SSB).


Няма коментари: